fredag 18 december 2009

Tjoho!

Jag kan inte fatta det! Jag lyckades få ett minus på vågen även den här veckan trots att jag verkligen inte skött mig. Det har banne mig blivit godis varje dag. Men minuset kanske kommer nästa vecka istället. Det bidde iallafall -0,4 kg. Får verkligen vara nöjd.

I går slog det mig att vi antagligen kommer att få åka utomlands i mars. Svärmor fyller 60 och det har ryktats om en utlandsresa. Jag har ca 10 kg kvar nu och ska jag hinna bli av med dem tills dess måste jag börja ta 1 kg i veckan efter nyår. Har insett att det är orealistiskt så jag får vara nöjd om jag tappat 5 kg tills dess. Hade ju faktiskt satt midsommar som målgång.

Julen närmar sig onekligen. Det är liksom den dan på året som man garanterat vet blir en supermysig dag. Vi flänger och far en hel del under juldagarna men det hör liksom till. Julafton startar med jullunch hemma hos min faster och hennes man. Där är även mamma, pappa och kusinerna med familjer.
På kvällen är vi hos Mattias föräldrar. Hans syskon, farmor, farbror och moster med familj är där. Där blir det mat IGEN! Som det ser ut nu så går vi sedan över till oss för tomte besök och fika. Blir enklast så, då kan vi lägga Molly när hon inte orkar längre. Hade gärna tillbringat hela kvällen här hemma men nu blev det så här istället.
På juldagen blir det en tur till mamma och pappa och juldagen åker vi till morbror och firar med den sidan av släkten. Mycket åkande blir det men det är mysigt att hinna träffa alla under julen.

Nu ska jag ta och baka havrekex, det är så mumsigt!

Ta det lugnt i julstressen!

1 kommentar:

Anneli sa...

Grattis till minuset! =)
Ibland kan man blir förvånad över vågens resultat, men är det ett minus är det ju bara att tacka o ta emot.

Ja 5kg blir nog mer lagom. Tror det är bättre att sätta ett lägre mål och klara det än tvärtom. Funkar bättre psykiskt =)
Jag hänger på, jag behöver nog ha lite "krav" efter de här helgerna för att komma igång igen efter allt gottande.
Nytt år, nya tag!!