söndag 13 december 2009

Oro!

Usch! Molly har jordens diarré och jag börjar genast tänka det värsta. Blir livrädd att hon ska få samma sjukdom som Amanda fick när hon var liten. Diarré som visade sig vara en tarmbakterie (EHEC) och de utvecklades sedan till en sjukdom som heter HUS (hemolytiskt uremiskt syndrom). Hon fick dropp några dagar och de blev även tvungna att ge henne blod eftersom de röda blodkropparna bröts ner. Var så himla rädd i en veckas tid så jag vill aldrig vara med om det igen.
Nu går jag bara och tänker på det där och Mollys diarré. Tänk om det är samma sak???? VE och fasa.
Som tur är så har vi tid på BVC på onsdag så har det inte blivit någon förändring till dess så får jag ta upp det då.

Annars har helgen förflutit i stillhetens tecken. I går var vi upp på bruket och skulle kolla in julmarknaden. Det blev en stor besvikelse. Dåligt med "knallar" och inte så värst mycket julstämning. Efter det var vi in till Mattias föräldrar och fika.
På kvällkvisten åkte vi in till Sandviken och kollade om det var isigt där inne. Mattias sköter om plogning och sandning på några områden där så han ville veta om det var läge att göra en insats. Åt en kycklingsallad på Jensas sen. Smaskigt! Kände mig väldans nöjd efteråt. Blev dock inte lika nöjd när Mattias kom ut från macken men en chipspåse i näven. Karlslok!!!! Kunde inte hålla mig ifrån påsen sen.....

Idag blir det till att hämta Mattias i Sandviken, han är där och sandar. Sen drar vi vidare till IKEA kollar in möbler till "fellgood-rummet".

Ha in finfin Luciadag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter inge bra med diaree, själv firar vi luciadagen med jordens magsjuka (Lowa). Hoppas Molly blir bättre snart!

kram kusin Johanna