onsdag 9 december 2009

Pointspaus?

Läste just Annelies blogg och hon hade valt att göra uppehåll i pointsräknande för att kunna unna sig lite julstämning genom godsaker. Det ska jag banne mig oxå göra. Blir nästan deppig när jag tänker på allt jag skulle vilja äta men ger tusan i att unna mig bara för att jag vill gå ner i vikt. En liten paus (OBS, jag ska inte svulla för det utan i lagom dos) kan jag nog unna mig efter att ha tappat 26 kilo sen Mollan kom ut.
Förra veckan tappade jag 0,8 kg och det är jag nöjd med, är lite smått omotiverad så varje minus är bra. Är till och med nöjd om jag står still.....

I morgon är det Vikt Väktarmöte igen i Gävle men jag vet inte om jag kommer lyckas ta mig dit. Dagspassen är inte "barnanpassade" och kvällsmötet är 17,30 och slutar Mattias 16 så hinner jag inte in till vägningen som börjar 17,00.
Svininfluensan ska iallfall bekämpas på Molly i morgon så det får väl bli torsdagens utflykt.

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Oj, vad hände nu då. Meningen är ju att jag ska motivera att äta nyttigt och gå ner i vikt!! =/ Men ok då. Vi får ha lite koll på varandra nu så vi inte svävar iväg. vi släpper på tyglarna lite, men inte helt. Inte svulla, bara njuta av julstämmningen? Sen värmer vi upp kontrollen och pointsräknandet i mellandagarna och så kör vi igång stenhårt på det nya året och tar de sista kilona som är kvar!! =)

Lisa sa...

Ha ha, nej då, jag blir vääääldigt motiverad av dig. Tycker att det var ganska sunt tänkande att kunna unna sig liiiite extra under en kort period. Sen du, då kör vi på!!!