lördag 28 november 2009

Helg = viktkatastrof

Jag fattar inte att det alltid ska spåra ur med maten så fort det blir helg. Hade gett mig tusan på att sköta mig den här helgen. Dagen började bra med en ok frukost, sen blev det en korv med bröd på IKEA, smakprov ur Amandas godispåse, massa smakprov på knäckebröd, IKEA-pizza toppad med fetaost.
JAg måste skärpa mig, det här är inte bra. Nu börjar allt slarv dessutom visa sig på vågen. Stod still den här veckan. Det är så irriterande men jag har inte heller hunnit med särskilt många träningspass den här veckan. Det blev en joggingtur i måndags, en promme i tisdags och en joggingtur idag. Måste försöka ta mig i kragen...

Idag tog jag med Amanda till GAmmelstilla på julmarknad. Det var mysigt men det ska ju för sjutton vara snö så att det blir lite stämning. Efter det drog vi en snabbis till IKEA. Köpte tre runda mattor att ha i "korridoren" till utanför sovrummen. Blev ganska trevligt men det är ju som så att Molly kör undan dem hela tiden med sig gåstol.
På eftermiddan blev det lite slappa och jag gjorde iordning en blomstergrupp att ha på köksbordet.
Nu i kväll har jag och bruttorna varit ensamma för Mattias är och äter julbord med jobbet. Nu har de somnat så jag ska nog ta och kika på en film. Får ju bestämma själv.....

Igår hämtade vi katterna. En gul-vit hane och en grå-svart-vit hona. Vi har inte kommit överens om namn än men jag röstar på Nisse och Mysan. Amanda vill att de ska heta Klara och Ellen.... Är inte riktigt med på det:-)

Nej nu ska jag ta och krypa ner i soffan.

2 kommentarer:

annika sa...

Va skoj att du har en blogg! :) ska genast bli bra på att läsa den! Men du, 25 kg sen Molly föddes detär väl helt suveränt?! eller har jag fattat fel? Jag tänker på min egen tid som viktväktare, ca 20kg sedan, och det som fick mig att fortsätta var att jag unnade mig MYCKET gott på helgerna och gav järnet i veckorna...det funkade för mig, men jag vet ju inte om det är ett recept för alla...
Jag ska iaf göra allt för att stötta dig! : )
kram

Lisa sa...

Ja du, jag unnar mig oxå en hel del på helgerna och nu med det nya programmet så känns det som att man kan unna sig mer.

25 kg låter mycket men då är det ju oxå en bebis på 4 kg som har kommit ut, fostervatten och reste:-) Hm låter ju trevligt..... Jag räknar från den vikt jag hade sista vägningen innan Mollybert kom ut. Så då låter det ju mycket...