tisdag 24 november 2009

Bloggdebut

Så där ja. Då var det dags för mig att börja blogga också. Kuligt!
Jag är en människa som behöver ha lite press på mig för att få saker och ting gjorda. Just nu så kämpar jag febrilt med min vikt så jag tänkte att jag skulle ta och blogga om det. Då blir det lite offentligt och det gör att jag kanske känner lite press att prestera.
Tar hjälp av Vikt Väktarna för att gå ner mina kilon och efter yngsta dotterns födsel 24:e april har jag gått ner ca 25 kilo.

"Ocke" är jag då?
Lisa heter jag och är 30 år. Bor i vackra Gysinge med min familj bestående av min stora kärlek Mattias och våra sockerpullor Amanda 3½ år och Molly 7 månader. Snart ökar vi på familjen med två katter. Det flyttar eventuellt in till helgen. Alla namnförslag tas emot med öppen famn.

Jag är för närvarande hemma med Molly på dagarna och planerar att vara det fram till augusti 2010. Annars jobbar jag som lärare, är utbildad sv-so lärare. Trivs kanonbra med mitt jobb och hoppas jag kan få det lika bra efter min föräldraledighet som jag hade innan.

Ja ja, jag får berätta mer sen. Har en Amanda hängandes på ryggen som vill spela Kalle kunskap:-) så hon ska väl få ta och göra det.

Synes!

Inga kommentarer: