onsdag 25 november 2009

Ont i benen!!!

Ja då var det kväller igen då. Idag lämnade jag Amanda på dagis, Mollys hos mormor och morfar och drog på shopping. Hade massa att uträtta och det är så förbaskat skönt att åka själv. Även om kidsen sköter sig så är det ändå ett litet hinder att ha dem med. Det blir liksom ett större projekt att släpa i och ur dem i bilen. Är man själv så går det så fort.
Men iallafall, det blev ett så fasligt springande hit och dit så nu har jag uront i benen. Det känns liksom som att det är myror som kutar omkring där inne. Inte kul!

Måste berätta om morgonens hjärtstopp. Jag bad Amanda att gå in till Molly och väcka henne i morse och det gjorde hon med glädje. Hon tände lampan i taket (härligt att bli väckt av en spotlight som lyser rakt in i ögonen) sen hörde jag hur hon började gasta åt henne, -God morgon Molly!
Efter en stund kommer Amanda ut till mig i köket och säger - Molly vaknar inte.
Hjärtat for upp i halsgropen på mig för jag hörde ju hur högt hon hade pratat med henne.
Så jag rusade in i sovrummet och där ligger hon ihopkurad med stängda ögon. Började lite försiktigt att prata med henne men fick ingen respons. Jag blev alldeles kallsvetig och det kändes som att jag fick kolsyra i hela kroppen. Jag tog då tag i henne och ruskade, DÅ vaknade hon. Jag blev så förbaskat lättad.

Matmässigt har det varit sådär idag. Åt två knäckisar till frukost, en McChicken med minimorötter på McDonalds och i kväll bidde det en sallad med skinka och räkor. Det är i och för sig inte så fasligt att äta men dessingen...... Den kan jag inte vara utan.
Sen stoppade jag i mig ett par av de mandelkakor som jag och Amanda bakade idag.
Ingen motion idag (inte igår heller förresten). Vi har inget varmvatten för tillfället och det kan ju vara skönt att duscha efteråt.
Hoppas innerligt att det ska ordna sig med vattnet i morgon. Vi håller nämligen på att få en luft-vattenpump installerad och då har de tömt systemet på varmvatten. Måtte de få ordning på det i morgon!!

Nu ska jag hoppa i säng. Antar att det blir en orolig natt. Molly är superförkyld så hon vaknar typ 20 gånger per natt. Men det vänder väl snart. Skulle tro att det dyker upp en till tand snart.

Inga kommentarer: