söndag 3 maj 2015

Lat med katastroftankar

Ok, jag vet att jag har nån slags störning.
Så fort jag ska iväg någonstans utan tjejerna så börjar katastroftankarna komma krypande några dagar innan.....
Så även denna gång.

Nu är det riktig långresa vi ska på. Flyg och långa bussturer. Det är hur mycket som helst som kan hända.
Tänk om planet kraschar! Tänk om bussen kör ner i nån alpdal! Då blir våra barn föräldralösa!
Ännu värre är om vi skulle åka iväg och medans vi är borta så händer det barnen nånting!!!!!
Nej, fy farao!

Varenda gång jag funderar på hur det skulle bli om tjejerna blev föräldralösa så börjar jag även tänka på hur vi skulle vilja att deras liv blev efteråt.
Vilka vill vi ska ta hand om dem?
Vilka vill ta han dom dem?
Fasen! Sånt där borde man ju ordna.
Vill inte att någon från socialen ska bestämma hur våra barn ska ha det om de blir föräldralösa!
Samtidigt är det sånt som man inte vill diskutera.

Nej fy! Nu måste jag tänka glada tankar.

Som vanligt har långhelgen gått i rasande tempo. Och jag har tillåtit mig att vara lite lat. Har gjort en hel del här hemma som putsat fönster i uterummet, städat lite, tvättat undan all tvätt i tvättkorgarna, packat mm.
Men det värsta är att jag latat mig med motionen också. Jag blir så irriterad på mig själv!!!!! I går tog jag en promme. Det är det enda!
Jag måste få fart på den här slappa kroppen. En promenad om dan borde man väl för tusan kunna få till.
Känner mig inte motiverad till löpning men det kanske kommer om jag börjar med promenader.
Hur svårt ska det vara.
Idag har det varit finväder. Borde ju vara ypperligt med en promme då. Nej, jag skiter i det. Barn och karl är ur huset. Passade på att jobba undan lite inför arbetsdagar och ickearbetsdagar.... Det krävs ju lite förberedelse även om man är ledig.....

Mattias och jag tog en cykeltur till Granön och fikade. Det är typ 1 km fram och tillbaka. Ger inte direkt några pluspoäng på motionskontot......

I veckan lär det ju knappast bli någe heller. Måndag långdag med möte i Jäderfors, sen hämtning på fotbollsträning, hem och lägga barn.
Tisdag - långdag och föräldramöte på skolan. Funderar på att skicka Mattias, om jag inte ska vara med som personal. Men det ser inte ut som att jag behöver vara med som personal ;0)
Onsdag - då måste jag snusa och pussa på mina barn. På kvällen lämnar vi dem hos mamma och pappa och sen är det bums i säng. Halv 4 torsdag morgon måste vi åka......

Det blir visserligen slalomåkning i Österrike men den där motionen som ska vara rutin kommer utebli.
Får ta med joggisarna och testa om jag kan få lite inspiration av alptopparna ;0)

Nu ska jag försöka få styr på katastroftankarna och istället hämta våra barn som (som vanligt) hyrde in sig själva hos morfar idag.
Amanda hade kompis här på översovning och när hon åkte hem blev det sååååååå tråkigt. Och då var det roligare att åka till morfar, trots att han mest bara skulle tvätta bilen och titta på hockey-VM.
Mormorn jobbar.....

Kram på er!

Inga kommentarer: