torsdag 28 maj 2015

Nämen, hejsan!

Men nu var det braklänge sen jag var in här. Men jag har verkligen inte haft någon motivation. Inte till nått!
Allt förfaller, kropp, knopp, hus och hem. Men det blir nog bättre snart.

Tänkte flika in med ett inlägg om vår Tyskland/Österrikeresa. Den var heeeelt fantastisk. Jag måste tillbaka. Det var så makalöst vackert i Österrike.

               
Vi började i Liebherrfabriken i Tyskland och tittade på produktion av grävmaskiner. 
Kanske inte det som intresserade mig mest men jag överlevde.
Efter det for vidare ca 3 timmar mot Mayrhofen i Österrike.


Där checkade vi in på Gasthof Neuhaus Mayrhofen.
Ett makalöst mysigt hotell som verkligen var "Österrikiskt". 

Dag två var det dags för skidåkning.
I dalen, vid skiduthyrningen, var det dock sommar. 
De som inte skulle åka skidor, utan sitta i baren, stod i linne och t-shirt. 
Vi andra i vinterstass ;-) 

Dalen igen.


Magisk utsikt på vägen upp till skidbackarna.


Mattias med researrangören.

Barnen hade egen toalett.

Hissnande och vackert!


Dag tre var det guidad tur till sjön Aschense.
Där var det lika vackert som på alla andra platser.

Ett av hotellen längs med sjön hade en fin brygga. 
Där hade det varit fint att sitta en vacker sommardag.

Ett stycke toalås på en restaurang vi besökte.

Utsikten från vårt rum, åt det ena hållet. 
Gillade verkligen det där smala och trånga mellan hotellbyggnaderna.
Och alla detaljer! Kolla bara in knopparna på "överliggaren" på balkongräcket!
Lång där borta kunde man se alpsluttningarna.


Sista dagen blev det mer allvar.
Ett besök på Dachaus koncentrationsläger.

Här lurades man att få ta sig en dusch.
Istället gasades man ihjäl......

Gemensam WC.....

Sist men inte minst - BMW:s showroom.
Ett stort mäktigt hus med bilar, restauranger, butik mm.
Guidad visning och smarrig lunch.
På bilden är det visserligen en RollsRoys. Kvinnan på bilden visar paraplyet som självklart har ett eget fack ;0)

Sen bar det av hem. 

Allt var så makalöst välarrangerat. Jag är övertygad om att jag aldrig någonsin kommer iväg igen på en resa med så mycket variation. Hade gärna tagit med barnen på vissa av grejerna.

Vi har hunnit göra en till liten resa efter det men det får bli ett annat inlägg....

Kram!


Inga kommentarer: