måndag 4 maj 2015

Försöker tänka glada tankar!

Det vore ju fantastiskt om jag kunde ta och vända mina katastroftankar lite grann.
Att kunna se fram emot resan med ett leende på läpparna.

Vi kommer ha det bra.
Tjejerna kommer ha det bra.
De ser fram emot att få bo hos mormor/morfar och farmor/farfar.
Inga flyg- eller busskrascher kommer ske......
Inga barn kommer bli påkörda när de cyklar omkring här på byn......

Så, nu är tankarna borta ;0)

Uj uj uj, vad jag kommer sakna dessa två!



Jag försöker verkligen njuta av stunden nu.
Vi har underbara mornar för tillfället då faktiskt INGEN trilskas och är på dåligt humör. Jag har aldrig varit med om maken!
Före påsk var det ett rent helvete.
Därför försöker jag nu påminna mig själv om att njuta av en så enkel sak som lugna mornar. Det kan snart kommer sämre tider.
Jag försöker även påminna tjejerna om att jag uppskattar dessa mornar. Jag vill att de ska veta om även det, inte bara bli påminda om de dåliga dagarna.

Ok, nu ska jag sluta slappa. Rasten är slut. Idag unnar jag mig en sådan eftersom det blir långdag. Sällan jag gör det. Hinner sällan, eller så åker jag hem tidigare.

Ha det bäst!


Inga kommentarer: