tisdag 9 december 2014

Vilken helg!!!!!

Den här helgen går nog till historien som årets roligaste helg!
Jag önskar alla fick uppleva det vi varit med om.
Så galet roligt! Det här kommer jag leva länge på.
Salsa från 10-16 i dagarna två med en instruktör utöver det vanliga. Ärlig och rak men med glimten i ögat.
Vi gjorde en 14-veckorskurs på två dagar......

Förutom Tony Irving hade vi med oss ett par kändisar till, Bengt Fritiofsson och Sofia Rågeklint. Tänkte jag skulle få mig en svängom med Bengan men han dansade bara med sin fru ;-) Annars böt man partner hela tiden. Skitjobbigt i början men sen var det inga problem.
Första dagen dansade man själv för att nöta in stegen.

På lördag kväll var jag och Daniel som två slakt. Man tänker ju att man ska gå ut och kanske ta sig en eller två glas götta när man är i Stockholm..... Vi gick ut och åt i sjutiden, hamnade i paltkoma, gick tillbaka till hotellet och sen var vi däckade.
Sov som en gris tills klockan ringde kvart över åtta. Kände mig helt mörbultad. Men det var bara att trippa upp och äta frukost.


Vi var tvungna att ta ett "fanpicture" ;-) Först stod man där och flina åt alla "rövslickare" som fjäskade för Irving. Sen kom vi på att vi måste ha en bild att sätta upp på personalrummet! Sagt och gjort. Vi avslutade dagen med en bild på oss tre, he he he.
Dessutom blev det lite snicksnack. Vi ville ha musiken så han började babbla på. När vi berättade i vilket syfte vi var där babblade han på ännu mer och berättade om vilka kurser han hade för idrottslärare som dessutom gav högskolepoäng..... Himla trevlig karl det där!
Vi får nog avvakta med att tala om att vi vill gå fler danskurser.

Nu gäller det bara att hålla i det här! Jag får väl lära upp Mattias, Daniel får lära Anna så får vi ha Salsakvällar sen framöver ;-)

Idag är det sjukstuga här. Amanda hostar, snorar och har ont i halsen. Pappa/morfar får agera sjukvårdare. 

Kram!

Inga kommentarer: