söndag 21 december 2014

Söndagsmys

Visst kan man väl ha söndagsmys?
Klart man kan! Jag har det just nu!
Har slagit in julklappar och njuter av lugnet nu när alla lagt sig.
Några julklappar ska inhandlas i morgon så det får bli en till inslagningsprocedur i morgon kväll.

Idag har jag köpt två julklappar till mig själv. Har köpt två sedan tidigare och det ska bli såååå spännande att öppna på julafton ;0)
Jag och Mattias kom överens om att köpa våra egna julklappar i år.  Det jag vill ha måste jag ändå prova ut själv. Och det han vill ha får han beställa själv för jag vet inte vad det ska vara..... Slappt och kanske lite tråkigt men jag har i alla fall slagit in mina och jag ser fram emot att öppna dem ändå. Jag får ju börja använda grejerna då ;0)
Handlade dock för mycket mer pengar än vad jag hade gjort om jag skulle ha handlat till Mattias, he he he he!

I helgen har vi slappat, shoppat och umgåtts.
I går var det dock hemmapysseldag med leverans av barn åt olika håll. På kvällen var det kalas eftersom mamma fyllde år.
Åt galet mycket och fel så när vi kom hem trodde jag att jag skulle spy. Hela dagen har jag gått och känt mig illamående och nästan bakis. Ännu ett snedsteg som påminde mig om att det inte är värt att göra såna stora utsvävningar med kosten......

Idag blev det en tripp till Avesta och Haglöfsbutiken.
Det var där jag köpte mig ena snitsiga julklappen.
Hem och tog det lugnt en stund. Amanda och Wilma kom hit efter att ha varit hemma hos Wilma sedan förmiddagen.
På kvällen åkte vi till kyrkan på julkonsert. Efter det vidare till släkten i Fors på kaffe.
Sen var det julgranshuggning i mörkret. Nu står en i garaget och väntar på att få plockas in i värmen.

Fortfarande svårt att förstå att julafton är på intåg. Det ska visst komma snö i natt så jag hoppas det känns mer verkligt i morgon.

Kram och god natt!

Inga kommentarer: