tisdag 2 december 2014

Påsar med veck

I morse när jag kom upp var det ingen vacker syn som mötte mig i spegeln.
Jag har aldrig haft såna påsar under ögonen! Någonsin! Under ena ögat var det till och med ett veck!
Ve och fasa! Det här är inte bra. Ålder, stress och dålig sömn är ingen bra kombo. Det kan bara bli illa.
Hur var det med det här att njuta av julen?????
Jo, det började ju ganska dåligt igår. Mysig morgon med kalenderöppning och julkalender på tv med tjejerna. So far so god.
Sen kom jag hem kvart i 6, mötte tjejerna som åkte iväg på fotboll. Åt kvällsmat och åkte sen fram och tittade på fotbollsspelarna.
Hem, duschning, nattning, stupning i soffan. Kämpade mig igenom Dicte, höll på att somna hur många gånger som helst.
När jag väl låg i sängen var det omöjligt att somna.
Därav påsarna. Eller säckarna kanske man ska kalla dem. Tomten kan få låna dem till julklapparna......

Apropå tomten så har hans lille kompis Efraeim flyttat in hos oss. Han satt vid lyktan i vardagsrummet i morse, med ett brev till tjejerna i sin hand.
Det stod att han kommer dyka upp här hemma lite då och då och sedan rapportera till Tomten hur de uppför sig.
Han hade även observerat en hel del oreda på damernas rum. Om de gör snyggt tills i morgon bitti kanske de får en liten överraskning. Så nu städas det för fullt på rummen, klockan 7,10.....

Bra kille den där Efraeim ;0)



Inga kommentarer: