onsdag 14 november 2012

Mööööööör!

I kväll har jag styrketränat för första gången sen..... sist. Vet inte när det hände senast. Jag har inte varit på gym utan jag har kört med min egen kroppsvikt. 2 armövningar, 2 magövningar, 2 benövningar och 2 ryggövningar. 50 sekunder jobb, 10 vila och 3 omgångar. Det blev intensivt i 24 minuter och det räckte banne  mig. När jag skulle schamponera håret var det lite problem om man säger så =0) Men skönt var det!

Körde 30 minuter på crosstrainern i går, Zumba i måndags. Zumba i morgon igen och sen kanske det får bli vila på fredag. Planen är sedan crosstrainer på lördag och ett till "crossfit"-pass på söndag.

Följer Olga Rönnberg på Fb och hon förespråkar i första hand styrkepass. Hon har väl rätt antar jag..... även om jag gillar att flåsa. Men kan jag köra ett par pass här hemma per vecka så kanske det kan ge nått.

Nu ska jag kika på fotboll, Sverige-England..... Vet inte om det är så himla kul egentligen men det verkar ju vara en stor grej så jag får väl engagera mig. Halva släkten är ju nere på matchen så jag får väl kika på läktarna istället.

Kram!

Inga kommentarer: