måndag 12 november 2012

Måndag igen

Idag ska jag skriva omdömen..... typ hel dagen.
Måtte jag hinna med alla. Ca 50 av dem ska jag skriva med en kollega så de blir inte skrivna idag eftersom hon är med eleverna.
Men övriga 80 ska jag jobba med........
Har laddat med chokladkaffe och frukt så jag ska hålla mig skärpt =0)
Bäst med den här dagen är att jag tog på mig träningsbyxor. Fy farao så skönt att såsa omkring i mjukisar hel dagen. Behöver inte vara särskilt representativ idag känner jag, ska inte vara med några elever idag och så värst många kollegor kommer jag nog inte stöta på. Så nu är jag färdigklädd inför Zumban i kväll =0)

Helgen har varit väldigt skön.
I fredags började vi ledigheten med en rejäl humörurladdning hos vår älskade puma. Jag hade tänkt att vi skulle hitta på något kul under dagen men det liksom rann av mig efter den starten.
Pia ringde dock och frågade om vi skulle åka in till Parkbadet med barnen så då fick det bli så. Vi hade en jättetrevlig dag där. Inga utbrott från nån =0)
Vi avslutade Sandvikenturen med ett besök på ICA Maxi. Kul för fem damer från landet.
När vi kom hem for vi till Kräbäck och packade ihop lite "sovaövergrejer" till Felicia. Tjejerna fick nämligen för sig att F skulle sova över hos oss och så fick det bli.

Lördagen startade lugnt. Mattias fiskade, tjejerna lekte och jag körde ett pass på crosstrainern. När Mattias kom hem stack jag och Pia på en turné till Lingbo och besökte den nya inredningsbutiken 2Friends, till Rosengömman i Österbor och sen ett avslut i Gysinge hos Jenny&Maud. Det var en trevlig tur.
På kvällen blev det Tacos, Johan falk för de vuxna och Mästerkatten för barnen =0)

I går var det hemmapul och Fars dagsfirande. Vi började med att fira svärfar på eftermiddagen med fika. Sen for vi vidare och firade pappa med smörgåstårta. Mätt och uppblåst kan jag lova att jag var när dagen var slut.

Nu har jag avslutat helgen med en sömnlös natt. Somnade kanske vid 2..... Inte bra.

Nu kallar tjänsten.

Ha en bra måndag! 

Inga kommentarer: