fredag 16 december 2011

Trött som satan

Och det är ju inte så konstigt efter nattens sömnlöshet.
Mattias är och äter julbord med jobbet så jag och tjejerna har varit själva. Har verkligen inte varit någon rolig morsa här på kvällskvisten. Nu är de i säng och jag hade tänkt lägga mig jag med men har kubb på kokning. Det blir klart om ca 2 timmar så det är bara att stå ut.
Det tar 7-8 timmar att baka brödet men det är det värt. Först ska det jäsa 3-4 timmar och sen kokas i vattenbad 4 timmar. Men det är sååååå gott. Ett måste till jul. Har härligt frukostbröd i morgon.
Har gjort en omgång tryffel med jordnötter oxå. Gott! Men jag är verkligen värdelös på att ha gotta hemma. Det går åt väldigt fort.

Har hejdat mig lite när det gäller min "pluggpanik". Fick prata av mig lite (mycket) med världens bästa Maria på jobbet så då vände det lite. Tack och lov.... Men risken finns att jag kommer hamna i grubbelträsket i kväll när jag ska somna.

Direkt efter dagis var vi på 3-årskalas. Det var Mollys bästis som fyllde. Vi höll nästan på att få med oss en kanin hem men jag lyckades stå emot :-)

I morgon ska jag färga ögonfransarna.... sen har jag inga fler planer. SKÖNT!

Kramen!

Inga kommentarer: