lördag 5 november 2011

Jag har hittat "min" frisyr!!!

Jajemän, det har jag! Har googlat på frisyrer och tror jag ska slå mig i lag med Victoria Beckham. Så jädrans snygg frilla! Frågan är ju bara om jag vågar eller om jag kommer se ut som en tant.....?

Gillar även den här men jag tror att det blir lite väl stort steg att ta.

Kanske börjar som Beckahm och slutar som Bengtzing =0) Vi får la se vad det blir. Känner jag mig själv rätt så blir det inget alls. Min kollega Maria påminde mig om att jag senast jag klippte av håret ångrade mig och sa åt min frisör att påminna mig om det om jag nån gång återkom och ville klippa mig kort igen =0)


Det blev inget hemmaslappande idag. Det blev grillning vid Bysjön med kusin Johanna, Jocke, Lowa, Elvira, faster Gunell och Kjell. Pappa kikade förbi en sväng han oxå. Amanda och Molly följde med till Rasbo och lekte en stund och jag for hem och tog ett härligt bad. Hämtade tjejerna och sen vidare till mamma och pappa för lite kvällsmat. Vi tog en promenad till kyrkogården och "hälsade på" alla våra döda släktingar. Är inte där så ofta. Försöker prata om dem inför Amanda och Molly så att de ska förstå att de har varit människor som betydde väldigt mycket för mig. Lika mycket som de som fortfarande är i livet.

Min mormor Thea pratar vi om nästan varje kväll. Mormor bäddade alltid om mig på ett speciellt sätt när hon nattade mig. Hon liksom klämde fast täcket på långsidorna så täcket låg spänt över mig. Gjorde så på Amanda en kväll och nu vill hon ha så varje gång jag nattar henna. "Thea-bäddning" kallar vi det=0)

Känns galet att det är 20 år sedan hon dog. Minns fortfarande hennes röst och hur hon luktade =0)

Iallafalla så blev Amanda kvar där framme. Fjäskade till det så hon fick sova kvar.... Molly har somnat i min säng så jag får sovsällskap i natt. Mysigt <3


Ska nog ta och lägga mig nu. Har läst ut en bok nu under de här lediga dagarna. Känns så härligt att kunna ha en bok på G trots att terminen är i full fart. Det har banne mig inte gått tidigare år. Undrar var det kan bero på?

Började läsa "Varför gråter inte Emma?" förra veckan. Läste en kväll, typ halva boken, men sen har jag inte vågat läsa nå mer. Låg och grät och snörvla hela tiden. Mådde piss efter att ha läst men den var ändå gripande. På morgonen efter såg det ut som att jag blivit misshandlad. Alldeles rödögd, svullen och blåsvart underögonen =0) Det är ju jäkligt korkat att läsa såna böcker. Men nån gång ska jag fortsätta med den....

Har Sankta Psyko liggande och väntar men jag avvaktar. Inte läge att börja läsa den nu när jag är själv....


God natt på er!


1 kommentar:

Gitsan sa...

Så skönt och enkelt med kort hår! Men man ska självklart ha det man trivs bäst med, även om det är kul att utmana sig lite ibland ;)