måndag 21 november 2011

Bloggtorka

Nu var det verkligen länge sedan men inspirationen har liksom inte infunnit sig. Livet trallar på i ett ganska härligt tempo nu. En morgon när jag tittade mig i spegeln såg jag något som i vanliga fall skulle ha brutit ner mig - rynkor.... I stället för att få en aning ångest tänkte jag "Jag måste ha haft fantastiskt roligt den senaste tiden eftersom rynkorna var formade efter hur jag log". Hahahahaha!

I fredags fick jag ett trevligt samtal. Var på vårat lilla ICA här i byn när telefon ringde. Det var mamma som jublande meddelade att Jonas (storebror) och Kia gift sig!!!! Det var tur att Amanda hade blivit kissis så vi var inne på toan för annars hade jag fått förklara för hela affären varför jag gastade och jublade så =0) Såååååå jäklans roligt!
När vi kom hem ringde Jonas, han "döpratade" en stund och jag blev bara mer och mer otålig så till slut var jag tvungen att skrattande fråga vad han ville ringa och berätta. Då fattade han att mamsen skvallrat =0)
De gifte sig i stadshuset, med barnen som sällskap. De ville ha det så enkelt som möjligt och planerar inte att ha något partaj.
Eftersom vi allihopa var bjudna till mamma och pappa på lördagen så fixade jag lite bubbel som vi drack och så slängde vi ris på dem när de kom =0)

Vi hade Felicia som nattgäst i helgen. Pia och Daniel var till Riga så då tog vi jäntan. Första gången hon sov hos kompis och första gången Amanda hade kompis här som sov över. De sov till kvart i 9 på söndag morgon..... Jag som hade laddat för gråt och tandgnissel och evetuellt en bilfärd till Felicias farmor Doris. Men icke, det gick hur bra som helst.
I går fyllde vi på lekgänget med Edith så det var fullt ös här hemma kan man säga. Värst var det för Molly, hon var inte särskilt välkommen i gänget. Så hon och jag bakade baguetter och gjorde peppisdeg.
Tog ner gardiner och dukar så nästa helgs städrace kan starta på fredag. Vi får hallen tapetserad i veckan så sen börjar den stora saneringen. Hoppas på att få till lite peooarkaksbak oxå så kanske det infinner sig lite julstämning - vädret till trots.

Har faktiskt inte vägt mig på flera veckor nu och ändå känns det ok. Trots att jag inte har någon koll. Känner dock på kläderna att det varken gått åt det ena eller det andra hållet så då får jag väl vara nöjd :-)

Två veckor kvar till Zumbautbildningen. Lääääängtar! Det ska bli så kul!

Ha det bra!

Inga kommentarer: