tisdag 5 juli 2011

Moln överallt.....

Fy så tråkigt det är med molniga dagar. I går var det igenmulet och idag är det samma sak. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Det ska visst bli bättre i morgon.

Vad har då hänt sen sist....? I lördags låg jag halva dan efter att ha smakat av min egengjorda glass. Äggen däri gav mig ett gallstensanfall så det var bara att peta i sig Diklofenaken - dubbel dos fick jag ta innan jag blev människa igen. Åt inte särskilt mycket under dagen för jag brukar bli illamående när gallfan slår till.
På aftonsidan blev det bestämt att vi skulle ta båten till Sandsnäs. Det var våran båt plus en till och en drös människor. På något vis kändes det som att det inte bådade det inte gott efter min dagsform men det blev en jättetrevlig kväll.
Det var trubadur där och en hel del folk. Oftast, när jag inte har så höga förväntningar, blir det superkul.
Vi åt och drack och pratade strunt =0) Träffade folk jag inte träffat på länge och det är alltid lika kul. Måste nog ta och gå ut lite mer.
Men sen är det inte alltid lika kul dan därpå. Trots att jag inte var dålig så var jag så jäkla trött. Får alltid lite ångest över att jag slösar bort en dag med att vilja ligga i sängen och slöa.
Vi skulle till Gävle och fira Mattias mosters och kusins födelesedagar så det var bara att kravla sig upp. Tog en rejäl fetlunch och sen var jag faktiskt människa igen. Det var ju bra för vi hade fått förmaningar från Mattias mamma att vi inte fick vara klena =0)

I går var vill till Pia och Felicia och hade långdag där. Alltid lika trevligt. Ungarna lekte och vi lättade på trycket =0) Våra förstfödda är ganska lika till sättet så då kan det vara skönt att ventilera med någon som vet hur det är =0) Mer viljestarka tjejer får man leta efter.
Kikade i deras bröllopsalbum och shit så sugen på bröllop jag blev. Men jag har ju sagt att blir jag inte gift före 30 så är det ingen idé ;0) Får gå på andras bröllop istället.

Idag var planen att träffa Annelie och hennes pojkar men minstingen Sixten hade feber så vi fick ta och skjuta på det. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på nu på dan men när Mattias har slutat ska vi åka och köpa spegel och spegelbelysning till badrummet, beställa badkar och handdukstork.
Bäst av allt med den här dagen är att vi har beställt RIKTIGT bredband. Äntligen ska det bli lite fart på vårat internet, blir tokig på vårat mobila. Det går inte att titta på filmklipp, att ladda upp en bild på bloggen tar 5 minuter osv osv. Allmänt segt.
Telia hade ett bra kit med TV, bredband och telefon. Telefon behöver vi egentligen men det ingick i paketet så vi slog till. Vi kommer få ner våran måndaskostnad en hel del. Nu betalar vi typ 600 spänn enbart för TV. Nu blir det ungefär samma summa för både TV och bredband. Bra tycker jag.

Igår fick jag till en springtur, ett intevallpass för att få tillbaka kondisen. Måste nog börja lite från början för att vänja kroppen. I början trodde jag att jag skulle dö och att skorna var fyllda med bly. Tack och lov släppte det vid ungefär 4:e omgången och benen kändes lätta igen och jag fick till det med andningen. Skulle springa 6 intervaller enligt programmet men tänkte att jag skulle köra hela rundan runt. När jag sprungit 6 kom jag ikapp Mattias mamma som var ute på promme så då gjorde jag sällskap med henne istället =0)
Känns bra att jag (kanske) har kommit igång igen. Tappade allt sug efter motion ett tag och det kändes ganska konstigt eftersom jag tränat minst 5 gånger i veckan de senaste två åren. Måtte jag komma igång igen på riktigt.....

Nu ska här tvättas hår och kläs på. Det går långsamt på förmiddagarna om man inte har planerat nått speciellt.

Kram!

Inga kommentarer: