fredag 17 februari 2017

Ovägd

I dag gav jag tusan i vågen. Jag ska inte väga mig mer. Jag ska bara känna på kläder. Det är min strategi.
Och just idag sitter kläderna illa så då var det lätt att avstå från vågen. He he he, smart strategi.

Istället ska fokus ligga på bra mat och träning, Det har det visserligen gjort hela tiden men de senaste veckorna har vågen varit med i mitt bakhuvud.

Veckans träning har varit halvdan men det beror på att det är dags för "the Bodypumppass" idag. Jag vill inte ha en enda muskel i kroppen som är trött. I kväll är det på riktigt och då måste jag kunna köra fullt ut.
Den enda träning jag har fått till den här veckan är en snabb genomgång av några pumplåtar 30 minuter i tisdags och Zumban i onsdags.
I går var det viloläge och idag är det dags!

Jag känner mig konstigt nog inte så jättenervös men jag kommer säkert bli. Har med mig några nära och kära som kommer stötta mig. Det känns tryggt =0)
Den enda låten jag känner mig osäker på är stretchlåten. Jag hittar inte riktigt bytena där eftersom den inte följer takt på samma vis som i de andra låtarna. Men det löser sig väl. Huvudsaken är att övriga funkar.

Jag längtar som sjutton tills passet är över. Klockan 18:00 i kväll ska jag ge mig själv en high five och klapp på axeln för att jag äntligen genomfört mitt första Bodypumppass på riktigt.
Lite jante, dagen till ära.

Nej, nu ska jag plocka ihop lite läsläxor till mina ettagluttare. Snart får vi Sportlov!!!!!! Det är vi värda!
                                    
                                                      Kram!





Inga kommentarer: