torsdag 16 februari 2017

Dåliga föräldrar.....

Då har vi gjort det igen. Låtit våra jobb gå före sjukt barn.
Amanda har varit förkyld och de som "vabbat" är mormor´n och morfar´n.
Ingen är mer nöjd än Amanda men hos mig så gnager det dåliga samvetet. Man ska ju liksom ta hand om sina sjuka barn men på nått vis så är det alltid olägligt att vara hemma från jobbet.
Och när ålderfolket själva erbjuder sig att ta hand om sjuklingen så blir det på nått vis enkelt att ta beslut.....
Och precis som alla andra gånger det blir så här tänker jag. "Nästa gång någon av dem blir sjuk så SKA jag ge tusan i att tänka att jag ställer till det på jobbet".
Vi får väl se hur det blir med det.

Amanda har i alla fall fått lite minisemester från söndag kväll  tills i går. Boat hos mormor och morfar och haft det bra.
Hon var hem en sväng på tisdag eftermiddag men åkte fram igen på kvällen för att sova hos dem.

Det är sjukt hur fort veckorna går. Det är redan torsdag och helgen närmar sig. Det ska bli skönt!  Det blir en helg med finfin blandning av två kalas, första Bodypumppasset på fredag, ett söndagspass med Zumba, slöjdcafé för tjejerna och en tänkt promenad längs med Gästrikeleden. Men vi får väl se om det sistnämnda hinns med.

Sen är det bara en vecka kvar innan Sportlovet och då har vi tänkt tillbringa några dagar i fjällen. Amanda fyller 11 år och hon vill fira sin dag på Helags fjällstation eller Kesubon Låter som bra val tycker jag :-)

Ha en riktigt bra dag!
                                                                         Kram!




Inga kommentarer: