torsdag 8 september 2016

Zumba och erbjudande!

I går drog Zumbasäsongen igång!
Åh roligt det var! Ca 30 glada tjejer/damer/tanter som dansade med ett leende.
En kvinna kom fram till mig efteråt och sa - Nu är jag helt slut men fylld med så mycket energi!
Och det är lite så, man svettas och kroppen är helt slut men samtidigt känns det som att man skulle orka göra vad som helst. Det är en riktig energikick att dansa Zumba.

Det kändes lite tvärt emot när det var 21 grader varmt ute att krypa in i en danslokal.
Det är ju så galet skönt nu på dagarna så det gäller att man passar på och njuter.

En av alla sköna sommarkvällar i somras.....

Jag har fått ett erbjudande som jag grubblar på hela tiden.
Skolverket har ett kompetensutvecklingsprogram som heter Läslyftet och Sandvikens kommun är med i detta.
Jag har nu blivit tillfrågad om jag skulle vilja vara handledare för en grupp som ska gå denna kurs. Det skulle vara så otroligt roligt att ta denna chans. Att får göra något annat än knega dag ut och dag in på skolan.
Det är bara 10 % av min tjänst som skulle gå åt till detta men det är ändå något annat att fokusera på.
Min gamla kollega Evas ord ekar hela tiden i mitt huvud. Hon sa alltid att man skulle tacka ja till alla erbjudanden man får. 

Velar hit och dit. På ett sätt kan jag känna mig nöjd och smickrad över att jag faktiskt fick erbjudandet. Någon har bedömt att min kompetens är på den nivån att jag skulle kunna hålla i detta.
Samtidigt vet jag inte vad jag ska plocka bort i min tjänst för att hinna med detta.
Jag vill inte ta bort undervisningstid. Jag vill behålla mina ämnen och den tid jag fått till att jobba extra med läsinlärning. 
Arbetslagledardelen är i sådana fall det som jag kan tänkas plocka bort. Men det är också ett roligt uppdrag......

Jag ska grubbla vidare.

Ha en bra dag!


Kram från mig!

 

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Åh, zumba, har alltid velat testa men aldrig kommit mig för. Ska genast googla om det finns någonstans i stan. Kram på dig

Unknown sa...

Hej kära svenska vänner
Jag lyckades få en kredit i synnerhet för en summa av $ 40.000 till Madame Mariana DAUBINE förhållandena är bra och läget för återbetalning. Detta är verkligen allvarligt räntan är 03%. Om du behöver också en kredit, det vueillez kontakt genom att skicka meddelande på sin e-postadress så att hon kan hjälpa dig. Här är hans e-postadress: marianadaubine@gmail.com