tisdag 20 september 2016

Iransk LCHF

I går hade vi som sagt långdag på jobbet.
Min jobbarkompis Zahra lovade att fixa kvällsmat till oss.
Hon kommer från Iran och skulle påta ihop en sallad. Underbar som hon är så gjorde hon en LCHF-vänlig variant.
Det smakade ljuvligt och passade mig perfekt.

Här har ni ett ljuvligt och enkelt recept som jag döpt till

Zahras go´gegga
kyckling
ägg
majonnäs
saltgurka

Höfta efter egen smak!

Kan omöjligt bli enklare.

Om man inte vill äta LCHF-varianten kan man ha i potatis och lägga en klick på ett naanbröd.

Orkade bara äta upp halva portionen hon gjort till mig så idag har jag lunchen färdig. Längtar redan.



Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej kära svenska vänner
Jag lyckades få en kredit i synnerhet för en summa av $ 40.000 till Madame Mariana DAUBINE förhållandena är bra och läget för återbetalning. Detta är verkligen allvarligt räntan är 03%. Om du behöver också en kredit, det vueillez kontakt genom att skicka meddelande på sin e-postadress så att hon kan hjälpa dig. Här är hans e-postadress: marianadaubine@gmail.com