fredag 15 april 2016

Vår och sommarabstinens

 Jag längtar så ofantligt mycket efter vår och sommar. Vill inte använda dunjackan längre. Jag vill hänga undan den lååååångt in i garderoben.

Jag längtar tills Granön är täckt av vitsippor (men det är nog inte långt borta nu).

Jag längtar tills vi kan ligga på stranden och bada.
Ta båten till någon liten ö och grilla.

Samtidigt påminner jag mig själv om att leva i nuet. Försöka njuta av det som är.
Jag är ju en sån som antingen längtar tillbaka till det som var eller längtar till något som komma skall. Eller så våndas jag för något som komma skall, eller befarar komma skall.......

I måndags blev jag sådär nostalgisk igen och längtade tillbaka till förra läsåret då jag hade Eva kvar. När tankarna väl kommer blir jag så himla ledsen. Hon var verkligen min klippa! Den här sorgkänslan kommer det nog ta lång tid att bli av med. 
Men vi ska snart ses......

För tillfället har jag egentligen en alldeles underbar tjänst med de bästa barnen och de bästa ämnena och borde njuta av det. Men jag går ändå omkring och längtar tillbaka och tycker att allt var bättre förr.
Till hösten kanske jag blir tilldelad en "gristjänst" och då kommer jag väl gå och längta tillbaka till det här läsåret......
Jag ska kämpa för att få en drömtjänst ;-)

I helgen ska jag i alla fall uppskatta det jag har. 
Tjejerna och Mattias, känslan av att få vara med dem. 
Sen får vi väl se om vi håller sams, he he he.

Kram på er och ha en riktigt bra helg!

Inga kommentarer: