torsdag 7 april 2016

Ofrivillig fasta

Den här veckan har jag testat 5:2-fasta.
Första dagen blev ofrivilligt. Var inge hungrig till frukosten så då blev det bara kaffe. Glömde ta med mig lunch så då blev jag utan. Hann inte åka till någon affär för att handla lunch och eftersom jag inte kände mig hungrig kändes det inte så akut.
Var på ett möte i Sandviken och där serverades en hög med mackor och det är ju inget för mig så jag fortsatte på tom mage.
Middagen intogs klockan 19:30 eftersom det var rallyåkning i byn för att hämta upp barn på olika platser när jag kom från Sandviken.
Dagen gick hur bra som helst och jag kände mig inte hungrig alls.

Tänkte att jag skulle haka på och ta en till fastedag eftersom måndagen gick så bra. Så den dagen var igår. Då gick det INTE lika bra kan jag lova......

Började känna mig hungrig vid 11. När min ordinarie lunchtid var vid 12 var jag dödshungrig.
Drack kaffe i stora mängder men det hjälpte mig inte ett dugg.
På kvällen åt jag som en häst till middag men blev ändå hungrig igen vid 19-tiden. Åt en bunt med ost- och skinkrullar för att stilla den.
Jag struntar nog i det där med fasta.

Idag är det Z-dags och då äter jag alla mål, frukost också även om jag inte är hungrig. Är lite småskraj att illamåendet ska komma efter passet annars.

Mår lite halvrassligt. En förkylning ligger och lurar igen men jag kokar citron- och ingefärsdryck och häver i mig så jag ska få hejd på den. Känner mig inte jätteladdad för kvällens pass men det ska nog gå bra. Ipren gör susen :-)

Kram!

Inga kommentarer: