söndag 1 februari 2015

Jag är så laaaaaat!

Just ni hittar jag på en massa olika anledningar till att inte träna.
Hela veckan var jag allmänt lat (förutom onsdagens Zumba), för plaskigt, för kallt, Mattias borta.....
I går var det en eftermiddags/kvällsutflykt som väntade så då blev det inget (fast jag hade hela förmiddagen på mig).
Idag har jag egentligen ingen ursäkt, ungar och karl ur huset, blir bjuden på kvällsmat hos kusin Johanna, veckans jobb färdigplanerat, huset dammsuget och (ganska) rent. Det är bara latmasken som kryper i min kropp.
Skottade undan plogvallen som blev vid garageuppfarten och den var gaaalet tung eftersom det är blötsnö.
Orkar banne mig inte skotta hela garageuppfarten för hand. Får vänta och se om Mattias någon gång kommer hem och ger mig en snöslungelektion.
För några år sedan fick jag en lektion, men de kunskaperna underhölls inte så nu minns jag inte ens hur man får igång den.......

En galet skön helg igen och jag ser fram emot en ny vecka, konstigt nog. Inte så vanligt att jag ser fram emot en måndag.
Har "lurat" ett tag på att ändra om lite i min undervisning. Och nu har jag "lurat" klart. I morgon testar jag ett nytt upplägg och det ska bli sååååå skoj.
Det kanske blir "kattskit" av allt men då är det så. Ingen skada skedd för det.

Mattias har skottat snö i Sandviken hela helgen. Sist jag träffade honom var i fredags kväll. Han var hem och sov några timmar i går kväll men vi var inte hemma när han kom hem. När han åkte sov vi.
Så ser vårat liv ut i snövädret men det går ingen större nöd på oss damer för det. Vi är självgående ;-)

Nu ska jag nog slå omkull mig på soffan en stund. Eller gå ut och skotta...... Det känns så onödigt att skotta när det hela tiden kommer nytt.......

Kram på er!

Inga kommentarer: