fredag 13 februari 2015

Tillbaka till ursprunget???

Kanske är det dags att börja blogga om det som bloggen egentligen handlar om. Min viktresa.....

Det har gått galet trögt efter jul och nyår, kom på banan igen, började känna att julkilona försvann men trillade dit rejält några helger och det straffade sig.

De senaste två veckorna har jag ätit bra och fått till en hel del motion. Förra helgen höll jag mig ifrån allt vad socker heter, även konstgjort och det känns i kroppen nu. Den känns lite lättare och jag hoppas jag kan hålla i även den här helgen.
Mår såååå mycket bättre då.

Lägger in periodisk fasta på vardagarna, utom onsdagar då det är Zumba. Det funkar strålande, kan bli lite småhungrig i 11-tiden men det brukar gå över. Äter sedan lunch i 12-tiden, beroende på hur mina lektioner ligger.
På helgerna äter jag frukost men det blir ju ganska sent ändå så det blir ju lite "periodigt" ändå.

Igår tutade jag som sagt på ganska rejält. Åkte hemifrån 7,30, kom hem 20,30. Men det var en bra dag ändå.
Trevligt möte i Sandviken som ledde till att jag kommer få berätta om min undervisning i ett annat forum också :0)
Det kändes kul att få lite cred för det man gör. Att andra tycker att det verkar intressant och kanske vill inspireras till att tänka i andra banor.

Sista mötet var hemma på skolan, föräldraråd. Jag var inte med som förälder utan som personal. Då gäller det att man tar på sig de kläderna även om jag även skulle vilja vara förälder ibland också ;0)
Men vi har fina föräldrar i Färnbo. Det var också ett trevligt möte.

Idag är det kortdag. Felicia blir med hem hit. Damerna ska på disco i kväll. Förberedelserna börjar väl direkt när de kommer hem förstår jag ;0)

Själv borde jag städa när jag kommer hem men jag tror att jag inte vill det...... Kanske en rejäl slapparstund och lite motion istället.......
Vi får väl se.

Inga kommentarer: