fredag 22 augusti 2014

Sommaren lider mot sitt slut

Nu tror jag att jag är tillbaka i bloggvärlden. Ser att ni är många som håller i och går in här och det känns ju kul.
Jobbet har dragit igång igen och det känns ganska ok. Den här veckan började eleverna och jag kan lova att det känns att man lever efter en dag med dem ;-)
18 st F-1:or i en härlig blandning.

Sommarkilona sitter där de sitter och  de ska bort inom en snar framtid.
Många goda saker har stoppats in i munnen och sköter man inte motionen så hamnar man på pluskontot...... Rackarns!
Den här veckan har jag dock hunnit med tre Zumbapass den här veckan. Nya steg ska nötas in och det gäller att börja i tid.

Kosten har funkat bra den här veckan. 5:2-fasta måndag och torsdag och jag är som vanligt förvånad över att det går så bra dessa dagar.

Idag är det dags för begravning av min fina morfar.
Det känns galet jobbigt. Valde till och med att jobba halva dagen. Jag vill inte gå här hemma och bara vänta och våndas.
Amanda och Molly blir inte med. Molly tycker vi är för liten för att vara med och Amanda ville inte. De tillbringar istället eftermiddagen med Jenny, William och Rasmus.
Är innerligt tacksam att vi har vänner som kan ställa upp när släkten är upptagen med annat......

Molly har ritat en teckning till Frans där det står: "Jag sakn Frans. Kram Molly". Amanda har pärlat ett hjärta.
Har lovat dem att lägga det på kistan....... <3 p="">
Ha en bra fredag!

Kramen!

Inga kommentarer: