onsdag 27 augusti 2014

Onsdag

Onsdag och mitt i vardagen.
Tycker för närvarande att vardagen är lite hård men den ska nog mjukna upp lite snart.
En saknad morfar, en saknad katt och nu också en saknad släkt.

Helgen gick i ett intensivt tempo med begravning och plock i morfars lägenhet. Norrlandssläkten var här så vi var samlade allihopa.
Kvällsmat ihop alla dagar fredag till söndag i våra "gårdar" och i måndags avslutade vi med middag i Sandsnäs. I går åkte sista klutten av släkten hem.
Lagade kvällmat till enbart familjen för första gången sedan onsdag förra veckan. Vi festade till med korv och stuvade makaroner (blomkålsmos till mamman).

Inga livstecken från Jansson......
La ut en bild på honom på Facebook och vips så hade den spridits på nätet. En kille hade till och med mailat polisen på Östermalm. He he he, snacka om engagemang.
Jag önskar innerligt att han kommer tillbaka men sunda förnuftet säger att han inte gör det.

Jag börjar äntligen landa i min nya jobbsits. Ny barngrupp på en annan nivå och det har känts lite snurrigt att tänka i "nybörjarvanor". De är ju så småååååå ;-) Men de är alldeles, alldeles underbara <3 p="">
Idag ska Amanda ha en kompis med sig hem. I morgon ska Molly med en kompis hem.
Jag vill också leka med en kompis ;-)
I helgen ska Mattias jobba och Amanda och Molly ska sova hos mor och far. De ska vara hundvakt och A och M tycker att de behöver hjälpa till.
Då ska jag också leka med kompisar ;-)

Nästa helg ska jag leka med kusin Cecilia. Vi ska till Stockholm och Dramaten!!!!!! Utvandrarna står på scenen och jag längtar verkligen till dess.
Jag älskar Strindbergs bok. Gissar att det blir en bra föreställning.

Ha det gött!

Kramen!

Inga kommentarer: