måndag 4 oktober 2010

Den stora hösttröttheten..

har satt fast sina klor i min kropp. I morse var jag så förbaskat trött så jag trodde att jag var fastnitad i sängen. När jag låg där och tänkte på att jag skulle ta mig ur sängen ville jag bara grina. Allt jag skulle göra innan vi satte oss i bilen. Det kändes helt omöjligt. Fick dock en massa hjälp av Amanda. Hon är nästan självgående nu och kan till och med göra som jag säger =)

I morse pratade vi om hur det var förr när hon gallskrek när vi skulle iväg på mornarna, när man fick tvinga på henne kläderna och det slutade med att vi båda satt och grina på golvet. Herregud! Men idag kunde vi skratta åt det Härligt! Det trodde jag aldrig skulle hända.
Nu är det nästa kiddo som vi ska ta oss ann. Det börjar så smått märkas av att hon har en vilja av stål. Men hon var också superduktig i morse. Hon satte på sig byxorna själv. Visserligen bak och fram men vad gör det? Ingenting! Vägrade ta glädjen ifrån henne genom att ta av henne byxorna och vända på dem.

Helgen har varit lat och full av massa onyttigheter..... Tyvärr! Helgerna blir banne mig aldrig bra längre. Det bakas och bjuds, lördagsgodis, restaurangbesök osv. Jag hoppas det är helgens dåliga kost som gjort mig så här trött. I sådana fall så är jag snart på banan igen.... kanske.

Fick ett minus i fredags och det var skönt. Samtidigt är jag nu inställd på ett plus kommande fredag. Måste rycka upp mig nu! Helgerna måste bli hälsosammare.

// Lisa

Inga kommentarer: