måndag 18 oktober 2010

Måndag igen..

och jag känner mig tung överallt... Skallen, kroppen, fötterna.... Inte kul. Jag vill att allt ska kännas lika lätt som när terminen startaade. Viktresan är verkligen tung nu. + ett halvt kilo. Inte kul men den här helgen har jag skött mig ganska bra så nu tar jag nya tag. Det har rasslat på så bra förut så när det bär emot känns det som att jag gör alla fel som man kan. Men jag sköter mig faktiskt exemplariskt i veckorna....

Jobbet känns oxå ganska tungt nu... Högskolekursen tar liksom mycket av min energi trots att det inte ska behöva göra det. På onsdag har jag läsdag och då ska texten läsas och sammafattas. Planen är även att hinna skriva de omdömen som ska vara klara tills på fredag. Det är ursvårt att göra en rättvis bedömning eftersom jag bara träffar eleverna en lektion varannan vecka. Ska göra så gott jag kan.
Men det är verkligen mycket nu! Igår var jag till och med "tvungen" att grina lite för det kändes så tungt. Det känns som att allt hopar sig. Men snart är det höstlov.... härligt!!!! Då ska jag ladda batterierna.

Helgen har varit skön, förrutom i går när jag bröt ihop en stund :)
Lördagen ägnades åt trädgårdsarbete och korvgrillning. Hann med en joggintur oxå. Skönt va´re!
På kvälla åkte vi och grattade morbror Janne som fyllde på fredagen. Fikade gott!
Igår var Mattias ute och fiskade på förmiddan, ungarna var vilda och överallt, Molly gnällig och Amanda tjatig. Mitt i allt skulle jag försöka baka och jobba undan lite inför veckan. Ingen bra kombination.... När Mattias kom hem lyckades jag iallafall få undan lite så jag kunde följa med på nästa kalas som hölls i Hedesunda. Det var Mattias morbrors fru som fyllde. Fikade gott igen =)

Nu ska jag försöka vara lite positivare. Måste skaffa ett mantar som piggar upp mig och som jag kan ta till när den negativa auran börjar attackera.
I kväll är det Zumba och den ser jag verkligen fram emot. Elvis är verkligen något vackert att lägga ögonen på =)

Ha´re!

Inga kommentarer: