tisdag 15 juni 2010

Uuuuttrååååkad!

Jag hatar verligen regninga och gråa dagar. Jag vill ha sol och kunna vara ute. Har noll inspiration och hitta på något med barnen. Skulle vilja göra en massa kul men jag tappar sugen när det är tråkväder. Myggen gör även sitt till. Hade kunnat gå till lekparken nu när det är uppehåll men där är det så lummigt så myggen äter upp oss....
När jag känner så här vill jag bara börja jobba och när jag känner så får jag dåligt samvete jämtemot mina gullhönor. Man skaaaa ju trycka att det är mysigt att vara hemma med sina barn men ärligt talat så är det inte alltid så roligt. Fy skäms på mig men så är det. Behöver komma ut lite bland folk.

Var fram till skolan och fick lite överlämnat från Lena som haft hemkunskapen den här terminen. Då blev jag jättetaggad inför hösten. Det ska verkligen bli jättekul att börja jobba igen men lite jobbigt känns det att Molly ska börja på dagis. Amanda oroar jag mig inte för, hon är ju i den åldern då kompisar är det roligaste som finns. Molly däremot är ju bara en liten skrutt som inte kan göra sig förstådd för fem öre.... Hon skulle nog behöva vara hemma med sin mamma eller pappa ett tag till. Skruttan!

Har tappat träningsmotivationen!!!! Löpningen som har gått så bra är helt åt fanders! Får sånt jäkla håll så det bara inte går att springa. Förr har jag kunnat andas mig ur ett håll. När jag kännt att det varit på gång har jag tagit djupa andetag, men nu går det inte längre. Till och med en rask promenad ger mig håll. Jag tror nått har gått sönder där inne =)
Det är väl bara till att sätta sig ner och låta de här 34 kilona klättra upp på mig igen. Nej då, ska nog få tillbaka motivationen nån gång men känner mig lite stressad eftersom jag hade tänkt springa tjejmilen.
Vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag försöka leta reda på mitt goda humör igen...

Inga kommentarer: