torsdag 10 december 2020

Så här är statusen

Jaha, var ska jag börja vid denna omstart????

Sen sist så har Covid19 tagit över hela världen och påverkar vardagen nått så infernaliskt. 
Jag saknar friheten att få träffa vem jag vill, när jag vill och hur jag vill.
Fördelen är att jag lätt fått till träningen den här hösten/vintern (som inte finns). Det finns liksom inget annat inbokat i kalendern. Vi gick från att ha i princip varenda helg uppbokad på roligheter till att tömma den helt.


Jag startarde upp en ny Runstreak 1:a november.
Det har varit alldeles underbart att komma iväg på de turerna. Nån slags rutin i vardagen. 
20 minuter/dag 4-5 dagar i veckan, minst 5 km 2-3 dagar i veckan.
Det har känts lagom.

I dag gjorde jag dag 40.
Klockan 05:05 ringde klockan..... 
Tröttsamt men det gick bra när jag väl fått på mig kläderna.

Ibland är det fasssligt mörkt men har jag bestämt mig så har jag. 
Nu är det bara sjukdom som kan stoppa mig.
Närmsta målet är att springa ända fram till julafton. 

I september gjorde jag några ändringar i kosten. 
Jag har lagt till lite grovt knäckebröd, mer protein, mer frukt, mindre fett och en dag i veckan då jag får äta lite friare.
Det har gjort mig snabbare på löprundorna och 4,5 kilo lättare.


Jag var livrädd att släppa LCHF-kosten men det har gjort mig gott. 
Det blev lätt att jag överåt av allt det där feta och det som var tillåtet så min mage blev till slut inte så glad. Kroppen samlade massor av vätska så fort jag gjorde ett snedsprång och det tog typ 2 veckor att bli av med det. Det var verkligen inte kul så jag kände att jag behövde göra nån förändring. Kanske inte för viktens skull, utanför att magen var som den var.

Nu har det här fungerat fantastiskt bra, trots att jag äter mer stärkelser. Det är inga stora mängder stärkelser så det är väl därför som det funkar.

Annars är livet mycket jobb och julmys just nu. Men jag gissar att det inte är någon större skillnad än för någon annan......


Den här killen gillar i alla fall att Coronan finns 
så att vi tillbringar mycket tid där hemma. 😍 



 

Inga kommentarer: