måndag 21 december 2020

50

I går nådde jag en milstolpe med min Runstreak. 
Min 50:e dag. 
Det känns gott i hjärtat att jag fixat 50 dagar med löpning. 


Jag skulle kunna sluta nu men ser ingen anledning till det. Det känns nästan ännu mer aktuellt att fortsätta nu.
Zumban är nedlagd.
Gymet är stängt.
Så alternativen till träning är få, då passar löpning perfekt.
Nu siktar jag på att fixa fram till julafton.
Sen får det målet bli 75 dagar.
Jag håller tummar för att att jag får vara frisk.

Tiden på 5 km blev friserd med 58 sekunder så det känns extra "gött". 

Känslan efter förra veckan då jag för första gången lyckades springa under 30 minuter var härlig men jag började fundera i banor som att det kanske var fel på klockan. Eller att det kanska bara var en tillfällighet. Det kanske inte skulle gå igen.
Men det gick ju! 


Annars börjar julen infinna sig på riktigt nu.
Granen brukar vi klä dagen före julafton men eftersom inget är som det brukar så klädde vi den redan i helgen.


Det kändes som att en gran kunde pigga upp lite. 
Och det gjorde den. Det blev så mysigt.


Marsvinen tyckte att det var mysigt att springa omkring bland paketen.


Corona medför ju vissa begränsningar i vardagen. Amanda har haft distansstudier på halvtid ett tag och förra veckan växlade de över till distans på heltid. 
Det visade sig att det har haft positiv inverkan.
I fredags när jag kom hem hade hon städat badrumslådan. 
Torkat, slängt och sorterat.
Jag blev alldeles chockad! 

Snyggt blev det!


Sen åkte Lego-lådorna fram och båda började bygga. 😂


Underbart!

Nu väntar 2 dagar jobba, sen är den efterlängtade ledigheten här!
HURRA!

 

Inga kommentarer: