torsdag 9 juli 2015

Onsdag och torsdag

Hel**tes, för*****de, sk*t! Jag är så vidrigt trött på det här vädret! Kan det inte bli sommar på riktigt!?!?
9:e juli och det är som en grå novemberdag!

Vi roar oss bäst vi kan. Idag har vi plockat lite till inför loppisen, varit till Koversta på Barnens dag och Moppeträff i Bastfallet. Amanda har haft grannens barnbarn Edit med sig hela dagen. När klockan var kvart i 10 fick jag hämta hem både Amanda och Molly som var på andra sidan gatan.

Tycker det har gått bra med kosten nu de senaste dagarna. Flera tillfällen då jag hade kunnat trilla dit men jag har gjort bra val.

Onsdag:
Frukost: Ost- och skinksmörgåsar med salladsblad som bröd. En klick majonnäs på det.
Lunch: Ost- och skink/salamirullar. Absolut ingen bra lunch men jag slängde mig iväg till stan mitt på dagen och då tog jag med det som en snabb lunch.
Middag: Grillat med en massa goda och bra tillbehör. Vi var hos släkten i Fors och åt och där bjuds det alltid på götta. Ett par glas rött slank också ner. (Fasligt vad det dricks.....)
Till efterrätt bjöds det på paj, glass, jordgubbar och turkiskt yoghurt med lime. Valde jordgubbar och turkyoggi.

Dagsform: 
Magen har lugnat sig något men är inte helt i fas. Snart är jag på banan igen. Inget sug! Det är det viktigaste.

Torsdag:
Frukost: Ingen, var inte hungrig,
Lunch: Två kokta ägg, rökt skinka, salami, majonnäs.
Middag: Falukorv, stekta grönsaker, fet sås.

Dagsform: Dagsformen har inte varit den bästa. Inget sug men jag har känt mig "håglös". Sov som en kratta inatt, och det kommer efter. Somnade bra men vaknade plötsligt med ett ryck och sen kunde jag inte somna om. Låg och tänkte och tänkte och funderade. Jag som är lite som jag är tror att jag fick påhälsning.
En gammal lärare, sen kollega och även vän till familjen dog tvärt på midsommarafton. Det var hon som upptog mina tankar. Jag tror att det var hon som väckte mig ;0) Kunde inte sluta tänka på henne.
Världens finaste Inger!

Hon har haft så många olika funktioner i mitt liv, ända sedan vi flyttade till Färnbo.
Hon tog hand om mig så bra när jag kom som ny elev till skolan, lärde mig sjunga och spela. ledde kören, tog oss på Stockholmsresor, sydde min studentklänning (eftersom jag var för fet för att hitta någon fin....).
Sedan blev vi kollegor och trots att jag hade en utsedd mentor så blev hon en "extramentor" för mig. Hon kunde läsa av folk lätt som en plätt. Hade man en dålig dag så kunde hon se det och så måna hon om en lite extra.
När hon gick i pension blev det tomt.
Sen har hon umgåtts mycket med mina föräldrar. De och hennes nära vänner var med henne när hon hastigt dog på midsommaraftonskvällen.
I morgon är det begravning och det känns så tungt......

Jag hoppas på mer sömn i natt så att jag ligger på pluskontot där......

Ska hoppa i säng nu.

Kram och go'natt!



Inga kommentarer: