onsdag 8 juli 2015

Måndag och tisdag

Japp, nu börjar det.  Det kanske blir galet tråkigt men matdagbok och en strikt sådan ska jag försöka få till.
Ska försöka äta när jag är hungrig och inte för att klockan säger det.
Därför kommer det nog bli en form av periodisk fasta.

Måndagen såg ut så här:
Frukost/lunch: 2 kokta ägg, halvt paket bacon, majonnäs.
Middag: Tjockkockens lasagne  och sallad.
Kaffe i mängder.

Dagsform: magen ur fas, kan man säga. Svullen mage, svullna armar, svullna ben. Ja, typ hela jag var svullen.
Vi ska vara med och sälja på loppis på lördag så hela dagen aktiverade jag mig med att plocka ihop grejer till den. Annars hade väl sockertrollet tagit över ;0)

Tisdagen såg ut så här:
Frukost: 2 "smörgåsar" gjorda på salladsblad, ost, skinka och majonnäs.
Lunch:  2 kokta ägg, halvt paket bacon, majonnäs.
Middag: Grillad fjordlax, remouladsås och sallad.
Mellis: ostrullar, salami och aaaaalldeles för många jordnötter, några glas vin och en RedBull och vodka. 
Jag skriver det med små bokstäver så kanske ni missar att det står, he he he. Jag har aldrig druckit sådan förr men vi åkte båt till Sandsnäs och där bjöds det generöst. En i sällskapet beställde in och då stod det plötsligt en framför mig. Hade kunnat avstå men den slank ner ;0)

Dagsform: Magen bättre men ett evinnerligt kissande. Det är väl all vätska som ska ut.....
Ungarna var hos Elvira och Lowa, jag städade ur husvagnen och klippte gräs. På kvällen blev det som sagt båttur i Dan och Amelies träsnipa. Himla mysigt. Hade gärna gått in på Ön och svängt mina lurviga men Mattias och Dan jobbar idag så de ville hem i skaplig tid.
Idag är jag glad för det. Jag tror att dagsformen hade varit lite sämre om vi gått in ;0)

Tjejerna sover hos mor och far, ska snart hämta dem. Det är så fasligt tyst när de inte är hemma. Ska gå upp på vinden och titta om det finns nått vi kan sälja på lördagens loppis.
Amanda och Felicia ska ha ett eget bord, precis som förra året. Då sålde de ganska bra men handlade samtidigt upp pengarna i andra stånd.
Molly och jag ska dela bord, om hon inte får vara med A och F. Ena dagen säger Amanda att hon får vara med, nästa dag kan det  vara blankt nej......

Ha en bra dag i regnrusket!

Jag är så galet trött på det här vädret!!!!!!!!!

Inga kommentarer: