måndag 12 januari 2015

Helgen bara försvann!

Men hur i hela friden är det möjligt! Den där mjukstarten med tre arbetsdagar och en njutningsfull helg är liksom över!
Helgen är över, har hunnit göra en massa och därför känns det som att det inte har varit helg.
Dagarna har bland annat innehållit shopping, snöskottning i flera omgångar, ett par Zumbapass med nya låtar, skjutsning och lämning av barn, packning av 25 kg kött och julsanering.......  
Julen är nästan borta. Granen står kvar i uterummet, eftersom vi inte är där ute så störs jag inte av den ;0) Det är faktiskt ganska trevligt när det lyser upp där. Men den ska bort, jag lovar!

Tittade igenom bilderna i telefonen i går kväll och blev lite nostalgisk, som jag alltid blir när jag tittar tillbaka på det som har varit bra.
Låter bli att tänka på allt det dåliga. Det är tur att man inte fotar det ;-)

Det här var en sån där underbar stund som man verkligen njöt av. 
Amanda, Molly och Nellie rotade igenom mormors linneskåp och hittade Lucialinnen och ett gammalt fint broderat nattlinne efter gammelmorfar Frans farmor. Ett snabbt ombyte och mammas födelsedag fick ett inslag av Luciatåg.

På julaftons morgon hade tomten varit på besök. De efterlängtade "krumelurfigurerna" låg där, julfilmer och badskum. Badskummet blev utnyttjat snabbt men titta på film var det ingen som hade ro till.

Molly och mina förstfödda barn Elin och Emma.
Gillar verkligen den här bilden för Molly ser ut att vara en fin liten dam med blingbling i öronen och findricka i glaset. Verkligheten är plastiga clips och julmust men hon är lika fin ändå <3 br="">

Tomten kom förstås! 
Tyvärr tror jag att det är slut med det här att tro på tomten......
De tyckte att han var alldeles för lik Dan och Amanda visste att han hade varit i vårat garage för hon fick inte gå in där......


Julmys!

Sen drog vi till Idre.

Lunch på Utsikten. 
Ett bra hak där de hade lek- och filmrum för barnen. Väntan på mat var ganska lång eftersom det var folk i massor där.

Bilden gör sig inte riktigt rättvis. 
Fjälltoppen bakom Molly var alldeles knallrosa i kvällssolen. Det var så otroligt vackert. 

På nyårsaftonskvällen återvände vi till skidbacken och tittade på fackeltåg och fyrverkeri.

Trevlig solstund igen ;0)
Ute på Dalälven på Trettondagsafton.

Molly försökte sig på det här med skridskor.....

Amelie fick skjuts på sparken.

Nu är vardagen här på riktigt! Bara att lämna de där gosdagarna barkom sig. Idag kör barnens fotbollsträning igång, i morgon börjar Mollys gympa och snart Zumban......

Nu ska jag masa mig iväg mot tandborstningen. Nu kör vi!

Kram!

Inga kommentarer: