onsdag 21 januari 2015

En resa till kaffet?

Jag behöver en liten utlandsresa att se fram emot!
Nu börjar mina morgonsökningar till morgonkaffet.
Snokar och letar. Det brukar ge resultat.

Mattias tycker att vi ska lägga pengarna på en skoter istället......
Öööööh, tror inte det....

Det är iallafall så himla trist  ute just nu. Halvlite/mycket snö, halkigt som fasen och jag fryser konstant.
Längtar efter den där vändningen då man märker att det blir ljusare på mornar och kvällar. Då det droppar lite från taken och vägarna blir bara. Då vi får öppna upp uterummet igen utan att bli ruinerade.
Men det är långt kvar.......
Det är bara att knega på.

Just nu lägger vi pussel i den här familjen.
Både Amanda och Molly är förkylda.
Jag var hemma i måndags. I
går ryckte morfar´n in en stund på morgonen så Mattias kunde göra klart sitt nattliga snöröjarjobb. Idag blir Mattias hemma. Just för tillfället är han inne och sandar eller skrapar eller vad han nu gör. Avbyte snart så jag kan komma till jobbet till 8 i alla fall.

Ha det gött!

Inga kommentarer: