onsdag 18 september 2019

Inspration


Den här kvinnan, Petra Månström , är en stor inspirationskälla.

Jag skulle till och med kunna säga att det är hon som har fått mig att komma ut i löpspåret.
Hon är så klok. Hon förmedlar löpning på ett avslappnat sätt. Det jag framför allt fastnade för var att det inte måste gå fort. 
För mig har det alltid varit "spring tills lungorna flyger ur". Men efter att ha "hittat" Petra så har jag tänkt om. 
Det måste inte gå fort. Jag springer, det går långsamt, men jag orkar mer och mer.
Och det är helt plötsligt roligt att springa!
Det är en himla stor skillnad mot förr.
Nu är 5-kilometersrundor något som jag springer flera gånger i veckan. 
Jag behöver aldrig oroa mig för att jag inte ska orka. 
Det är en otroligt stor skillnad för mig. 
Jag som alltid sagt att jag inte kan springa!

Inga kommentarer: