torsdag 7 december 2017

STRESS

Jag önskar sååååå att december kunde vara en månad med lugn och ro. Varje år har jag samma ambition. Men det blir alltid tvärt om.
På jobbet är det en massa som trycker på. Hemma ser det ut som en byggarbetsplats. Helgerna är fullproppade med aktiviteter.
Det blir liksom svårt att njuta av någon julefrid då.

I helgen skulle vi äntligen få en hel dag hemma. Nej, då ringer snickaren och säger att de i början av nästa vecka måste ha allt golv- och väggmaterial till badrummet och hallen.

Det innebär att vi ganska snabbt måste försöka komma överens..... Det kommer inte bli lätt! Jag vill öppna upp mer mellan kök och hall och då måste ju det vara förberett om det ska läggas golv i hallen! Golvet ska ju vidare ut i köket.
Jansson är skeptisk......

Så här "snyggt" var det i går.....

Lördag får därför vigas åt en stadsrunda med att inhandla/beställa material till detta. 
Det var inte riktigt min plan. 

Men nån julefrid blir det banne mig inte.....


Inga kommentarer: