onsdag 6 december 2017

Stolt morsa!

Det här med truppgymnastik är något nytt som har smitit in i vårt liv. 
Amanda tränar två dagar i veckan och tycker att det är det roligaste som finns.

I lördags förmiddag var det tävling i Gävle.
12 lag som tävlade i tre olika "grenar". Vet inte om det heter grenar..... 
Det är så galet många nya begrepp som hon pratar om och jag har verkligen inte lärt mig skilja på allt.
Trampett, tumbling och fristående har jag i alla fall lärt mig 😊

Ny, stor, fin och fräsch hall på Gavlehov.


Defilering..... också något nytt för mig. 
Alla tävlande tågar in.


Våran stora fina unge..... 
Jag är så sjukt stolt över henne. Där gick hon med sina nyfunna vänner. 
Drillad av ledarna till stolt hållning, ordning och reda i ledet.

Tanken slog mig att hon ju faktiskt har blivit stor och hittat en egen gemenskap 
där vi föräldrar inte är delaktiga. 
Inte mer än att vi skjutsar till träningar och är med på tävlingar. 
Och betalar medlemsavgift 😉



Ordning och reda ska det vara. 
Efter att var och en genomfört sitt, sätter de sig ner i led och inväntar att sista tjej gjort sitt. 
Då går de i tåg tillbaka för nästa omgång.
När de står i kö och väntar är det rak, stolt hållning och händer/armar bakom ryggen.

Det blev ingen medalj för tjejerna i Amandas trupp men en fjärde plats.
Det fattades några ynka hundradelar.
Men jag var stolt som en tupp! 
När de defilerade grina jag. 
Efter varje "gren" hon genomförde grina jag. 
När jag mötte henne efter tävlingarna grina jag.
När jag skulle tala om hur stolt jag var grina jag.
Jag är bra "blödig"......

Det är roligt att hon har hittat sin "grej" och jag hoppas verkligen att hon vill fortsätta.


Inga kommentarer: