onsdag 18 oktober 2017

Tunga veckor

Vi har haft ett gäng tunga veckor bakom oss. 
Kommande veckor kommer väl knappast bli bättre.

Vi upptäckte en vattenskada på vårt ganska nya badrum. Inne i väggen.....
I början försökte vi tänka positivt, att det nog inte hade hunnit sprida sig så långt. Men ju mer vi började riva desto värre visade det sig vara.
Till slut gav vi upp rivande och nu har försäkringsbolagets gubbar fått ta över.


För tillfället ser det ut så här. 

Och så här.



Det här är den värsta delen som ger mig huvudbry.

En ingjuten regel i betongplattan som är dyngblöt. Den sträcker sig genom hela huset. 
Hela delen i badrummet är blöt, fortsätter mot Mollys rum och åt andra hållet mot hallen. Vi har ingen aning om hur långt den är blöt åt vardera hållet.

Idag kommer de och sätter in fläktar. Jag vill att de ska ta  bort mer golv för att se hur illa det är. 
Men jag får  väl helt enkelt lita på att de vet vad de gör. 

Efter att saneringsfirman varit hos oss i tre dagar kan man säga att vi lever som i ett damm-moln. Allt är täckt av ett vitt lager. Försöker torka bort vart efter men det lägger sig hela tiden nytt.
Vantrivs nå fruktansvärt där hemma nu. 

Höstlovet närmar sig med stormsteg och det innebär några dagar ledigt. 
Letar febrilt efter nån resa att få till. Jag vill verkligen inte vara hemma och bo bland fläktar och damm. Vill mer eller mindre grina när jag tänker på det.....

Idag slipper jag tack och lov vara hemma. Zumba och basketsko-shopping står på agendan.

Vi funderar på att ta en tripp till Oxberg i helgen, bara för att komma iväg. 
Vi får la se!
Drygt är det i alla fall!

Kram på er och njut av era badrum! 😉

Kram!

Inga kommentarer: