torsdag 26 oktober 2017

Flykten från hemmet


Att bo i ett hem med brummande fläktar tär på psyket. Det är som att ha en dammsugare igång hela tiden. Och då menar jag inte en Electrolux Ultra Silence......

Planen för helgen var en tur till stugan i Oxberg men vi tyckte vi var värda en natt på hotell i stället. Barnvakt var redan ordnad eftersom barnen inte ville åka till Oxberg för bara en natt.
Så jag och Mattias for till Stockholm. Jag ville äta tapas på min favvorestaurang Mamas and Tapas.

Vi åkte ner på förmiddagen och började med lunch och lite shopping på Södermalm.


På eftermiddagen tog vi färjan över till Djurgården där vi tog en rejäl rask promenad. 



Man kan säga att vädret var underbart.


På Grönan hade de påbörjat förberedelserna inför Halloween.
Jag snokade lite genom de stängda grindarna.

Till min stora sorg hade Mamas and Tapas på söder stängt!!! Googlade efter Tapas på Södermalm och hittade i stället ett Tapas-hak som hette Caliente.
Det var ett smart drag! 
Det var så sjukt god mat! Till och med bättre än Mamas.
De rekommenderade 3-4 rätter per person. Jag hade lätt kunnat trycka in mig 5! 
Kan varmt rekommendera ett besök där.

Perfekt för en LCHF-are också. Det är lätt att kunna välja rätter utifrån innehåll.

Nu är det snart helg igen  och vi måste planera in aktiviteter så vi slipper vara hemma. 
Det blir dyrt det här......
Jag undrar om försäkringsbolaget betalar "flykt-aktiviteter"......

Kram!

Inga kommentarer: