onsdag 19 oktober 2016

Julkalendern 2016

I morse fick jag lite julfeeling när jag kom upp. Det var mörkt ute och det kändes lite mysigt att smyga upp.
Decembermornar brukar vara mysiga då vi tittar på julkalendern så jag sökte på vad det skulle bli för något i år.
Jag som gillade tidsandan i Tjuvarnas jul kommer säkert gilla "Selmas resa". 




Johan Ulveson gillar jag skarpt så det blir bra starter på decemberdagarna i år. 
Roligt att rollkaraktären heter Efraeim. Vi har ju en liten tomte som heter Efraeim som kommer och besöker barnen ibland på mornarna :-)

Det står inte på förrän det är 1:a december. Jag har faktiskt börjar handla lite julklappar till damerna.
Jag hoppas på att kunna hålla ner antalet i år men det brukar bli alldeles för många....

Jag älskar julen!!!!!!
Måtte det bli snö i år.

Men än har vi några slitiga månader kvar. Fast egentligen är det ju inte så värst långt....
1 ½ vecka till och sedan är det höstlov. Då är vi redan inne i november....... Sen är det dags!
Jippi!!!! Det är banne mig nära ;-)

Det är bara att slita på och ha december som mål. Det brukar vara en hektisk månad på olika vis.Vi jobbar ända till 22 december så i år blir det inte så lång ledighet före julafton. Annars brukar det vara skönt. Att kunna påa med det sista dagarna innan.

Men men, nu är det bara att vara i denna trista gråa oktobermånad. November blir väl knappast bättre.....

Ha´re gött!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej kära svenska vänner
Jag lyckades få en kredit i synnerhet för en summa av $ 40.000 till Madame Mariana DAUBINE förhållandena är bra och läget för återbetalning. Detta är verkligen allvarligt räntan är 03%. Om du behöver också en kredit, det vueillez kontakt genom att skicka meddelande på sin e-postadress så att hon kan hjälpa dig. Här är hans e-postadress: marianadaubine@gmail.com