fredag 11 december 2015

Nedrä......

Ha ha ha! Nej, jag ska inte använda ordet nedräkning i rubriken igen ;0)

Jag är lite trött på detta "julväder" måste jag säga. Var är snön? Det är lite småtrist att vara ute när det är så här. Kvällspromenader i december brukar vara mysiga när snön ligger på marken och alla ljusstakar och stjärnor är tända.
Men inte i år. Fördelen är att man får mysa inne mer. Jag älskar den här tiden. Så fort jag kommer hem tänder jag ljus och hasar omkring här i huset.

Sen vi gjorde om i vardagsrummet känns det mycket mysigare i hela vårt hus. Det är nästan så jag börjar tro på Feng Shui. Det känns som att hela huset blev luftigare bara av att vi möblerade om i ett rum.
Tidigare höstar och vintrar har jag känt mig instängd när vi gjort vinter i uterummet och stängt igen det. Men inte nu.
Har till och med en perfekt plats till granen i vardagsrummet om vi väljer att inte värma upp uterummet i jul.



I år har vi hittat den perfekta julgranen. Den ser i alla fall ut så i skogen. Den kanske blir en riktig katastrof inomhus ;0)

Ha en bra dag hörr´ni!

Kram!

Inga kommentarer: