onsdag 16 december 2015

Idag längtar jag......

 Fy farao, idag längtar jag så mycket efter min gamla parhäst Eva så jag tror jag ska spricka!
Hela terminen har snurrat på i ett galet tempo med både toppar och dalar på jobbet och jag har liksom klarat mig från längtan.
I måndags hade hon ringt till mig men jag missade samtalet. Ringde upp men hon svarade inte.
Måste göra ett nytt försök i dag.....

Sista veckan på höstterminen plockade hon alltid fram sin "Tomtemorklänning" som hon var så fin i. Och ett halsband med en liten bjällra. Så man hörde alltid när hon var på ingång.
Herregud vad jag saknar den där gumman!
Världens finaste människa.

Men när någon försvinner så kommer det ju någon ny. Och hon är också en fantastisk människa. Jag är lyckligt lottad som får fina kollegor.
Det enda som stör mig är att hon är 10 år yngre och fräschare ;0) Ha ha ha!

Förra veckan fick jag ett fint jularrangemang av henne. 


En annan ganska ny kollega visade sig ha talanger. Hon tillverkar smycken och skänker överskottet till välgörande ändamål.
Köpte det här fina jularmbandet av henne.

Ikväll står det julgala med kollegorna i kalendern. Lite surt att vi måste upp och jobba i morgon...... 

Kram på er!

Inga kommentarer: