torsdag 18 januari 2018

Zumbaaaaa!

Jag kan inte nog beskriva vilken lyckoinjektion Zumba är!
Om jag var läkare eller psykolog skulle jag skriva ut Zumba på recept till patienter med depression.


I går körde som sagt terminen igång och det var länge sedan som jag var så nervös inför en nystart. Stukade foten gav mig dåliga förutsättningar för att öva nya låtar.

Men det gick bra. Förutom flåset. Det märktes MYCKET bra att jag legat på latsidan sedan mitten av december.
Efter första kvarten trodde jag att jag skulle dö. Fick för mig att läpparna började bli blå 😁 Men det var nog bara inbillning.

Efter andra kvarten kändes det som att jag kom igång lite mer.
Som instruktör går det liksom inte att sakta av lite om det blir tungt. Det är bara att ösa på.
Jag överlevde hela passet.

Men väl hemma kom illamåendet. Nu börjar jag känna igen symptomen. Har jag inte hållit igång flåset mellan terminerna dalar det snabbt och när jag väl kör igång så blir det lite som en chock för kroppen. Så några timmar efter passen mår jag illa. Håller i sig nån timme.  Det har till och med hänt att jag spytt efter pass. Kanske inte så hälsosamt......
Det brukar rätta till sig efter nån vecka.

27 galanta damer hade jag på passet. Nya, gamla och nygamla. Såååååå roligt! Jag hoppas de återkommer.

Idag ska jag kosta på mig en behaglig promenad i snöigt landskap.
Nästa vecka kör jag igång löpprogrammet igen. Ser faktiskt fram emot det. Jag hoppas jag till våren kommer vara en sån som ser fram emot ett löppass.

Kram på er!

Inga kommentarer: