tisdag 28 juni 2016

Tiden går.....

Jag som skulle bli bättre på att blogga......
Nu har både semester hunnit inträda och midsommar + födelsedag passerat.
Att jag inte hunnit blogga kan väl bero på att jag har haft annat för mig.
Är vädret bra så lockar inte datorn särskilt mycket.
Idag är det "bösväder".....

Semestern är i alla fall här och det är så galet skönt!
Den här veckan går tjejerna på fotbollsskola så jag har förmiddagarna för mig själv!
Lyx!

Midsommar kom och gick väldans fort.
Vi åkte upp till Oxberg med svärisar och svägerska med familj.
Midsommar i Oxberg betyder avslappning och livsnjut.
Så himla skönt och vädret var underbart.
Midsommaraktiviteter vid stugan. 
En liten stång brukar vi få till. 

Resultatet. 
Dock är blommorna på andra sidan.
Kransar ska det vara enligt barnen, men de sitter på 1 minut. Den Molly har på sig är Olles.
Den här mamman gjorde bara en krans eftersom Molly hade en köpekrans från Lindex. 
Fick onda ögat från Molly......

Eftermiddagen spenderades på stranden.

Kvällsbad vid Axi kvarn.

I Oxberg reser man stången på midsommardagen.
Ett väldans sjå innan den är uppe.

Varmt som tusan och vissa blev lite uttråkade......

Men upp kom den!

Självklart måste man bada också!

Kvällsmat vid Oxbergssjön.

Tre "små" gosar!

Sen var det slut på midsommarfirandet.

I går var det dags att utöka åldern med ett år. 
Gav mig själv ett gymbesök i födelsedagspresent. Efter att ha lämnat tjejerna på fotbollsskolan så drog jag dit. Idag känns inte som efter första gymbesöket. Har sån träningsvärk. Fattar ingenting. Gjorde visserligen några nya övningar men ändå sådana som tränar muskler som jag tränat förr.
Ja ja, det är väl bara bra :-)

På kvällen hade vi släkten här på lite mat och fika. 
Trevligt att ha dem här. Det är inte så ofta vi ses allihopa.

Idag ska jag nog bara slappa. Tråkigt väder så ute går det inte att vara. Väderprognosen lovade sol men det är väl bara att gilla läget.

Ha det gött!

Kram





Inga kommentarer: