onsdag 24 september 2014

Tjatig?

Guuuuud vad jag ska tjata om den här resan fram till avgång!
Jag längtar som en tok!
Den där "jag orkar inte jobba någe mer"-känslan som brukar komma inför lov har börjat krypa sig på. I alla fall när jag är hemma. När jag väl är på plats så har jag så fasligt roligt så då tänker jag inte på det. Men hemma, då känns det som att jag inte orkar masa mig iväg.

Igår var jag som sagt på kurs.
Den handlade om maskar och jord.
Den var himla rolig! Fick med mig tre maskkompisar hem i en påse med jord och gräs. Nu ska vi se hur de små liven tar hand om gräset.

Till våren ska vi jobba med temat. Då får eleverna varsin påsen med maskar och jord i som de ska ta hand om under några veckor. Det brukar vara väldigt populärt när de får någon att ta hand om. Vi gjorde samma sak när vi jobbade med fjärilar.
Barnen ger dem namn, pratar med dem, matar dem och är verkligen måna om att de ska ha det bra =0)

Idag kör vi en sån där stressdag. Hem, äta, fram med tjejerna på dans, rigga musikanläggning medan de dansar, hämta tjejerna, köra hem dem till farmor och farfar, tillbaka till Tallhallen för Zumba.
Sen brukar det vara svårt att sova. Inte för att dagen har varit stressig utan för att de där Zumbapassen ger mig så fasligt med energi och glatt sinne. Det kallas visst endorfiner = "må bra-hormon" ;0)

Ha en bra onsdag!
Nu vänder det, snart är det helg ;0)

Kram!

Inga kommentarer: