söndag 21 september 2014

Livet i raketfart

Fredag - skjutsa Amanda och scouter på hajk. Hem, svida om, till stan och åt mat.
Lördag - skön sovmorgon, Molly hade kompis här, städade ur kylskåpet, fram och tittade på tävling i "veterantraktorplöjning", gjorde höst i krukor och land, röjde runt, försökte mig på att slappa men nått pockade hela tiden på, promenad, förberedde mat, hämtade Amanda på hajk, snabb kopp kaffe där, hem och lagade mat, ett galet gott glas vin till film "10000 timmar". Det var tur att vinet var gott för filmen var usel. Somnade som en stock!
Söndag - sov länge, diskussion om dagens görande, blev Leos lekland i Uppsala, nöjda barn. Avslutade med mat för barnen från McDonalds, vuxenmat från ChopChop. Är fortfarande mätt, klockan är 22....
Efter U-sala for vi till mor och far på fika. Cecilia kom dit.
När vi kom hem var klockan alldeles för mycket....... igen. Ner med ungar i säng, förbereda veckan och nu är det bara duschen kvar.

Nån sjuka ligger och lurar bakom näsan. I morgon ska jag testa en citron- och ingefärsdryck. Sägs vara bra mot immunförsvaret.
Har inte tid att bli sjuk - ska ju snart åka utomlands ;0)
Dessutom fortsätter kollegan sin sjukskrivning minst halva denna vecka, gissar på hela. Vi andra måste vara kvar då.
Planen är att jag och Eva ska gå en kurs på tisdag hela dagen men jag tror inte någon vikarie har nappat. Det får kanske bli en av oss som går........ En får stanna med barnen.
Vi får se. Det är inte så mycket man kan göra något åt.
Jag hoppas i alla fall att kollegan blir pigg snart, det är det som är viktigast!

Nu ska jag avsluta denna helg!
Förrförra veckan hade jag förberett kommande veckan så himla bra så jag behövde inte sitta en enda sekund på helgen.
Den här veckan var jag inte lika duktig. Kommande vecka ska jag vara flitig och smart, Förbereda i tid så jag kan vila mig i form inför slutspurten mot Cypern.
Jag avskyr att sitta sent på söndag kväll.......

Natti natti!

Inga kommentarer: