torsdag 4 juli 2013

Mugcake

Jag har testat  något nytt så nu sitter jag och är alldeles salig. Mugcake....... Världens enklaste uppfinning! Skulle fixa mig ett mellis eftersom jag tänkte avverka lite motion innan kvällsmaten. Så jag testade denna variant: 
  • 1,5 msk kesella
  • 1 äggvita
  • 2,5 msk kokosnötsmjöl
  • 1,5 msk mandelmjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 msk stevia strö
  • 3 msk mjölk
  • 1 msk kakao

Gör så här

  1. Lägg alla ingredienser i en skål och mixa med stavmixer.
    Smörj en mindre skål eller en stor vid tekopp med lite olja.
    Skopa i smeten i skålen och sätt in den i microugnen på max effekt i ca 1,5 min
    Känn med en potatissticka om den är klar. Stjälp upp kakan på ett fat.
    Servera med en klick grädde och bär/sylt.

    Jag la halva smeten i en liten skål, en bit mörk choklad ;0) och sen resten av smeten. Såååååå himla gott OCH mättande! Vette sjutton om det blir någon kvällsmat. Är ensam till dagens middag så det får bli någe enkelt då.
    Amanda och Molly är hos Felicia och Mattias jobbar över.                                                                     Tanken var att Amanda skulle leka med Felicia men jag och Molly blev kvar där några timmar vi också när jag skulle skjutsa A dit. När vi sen skulle åka hem ville Molly vara kvar så då blev det så...... Synd för mig som då måste passa på och motionera ;0)
    Ha det gött!

Inga kommentarer: